Veelgestelde vragen
Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij of is het antwoord niet duidelijk? Neem gerust contact met ons op.
- Waarom organiseert THDV deze evenementen?
De meeste van onze projecten zitten in hartje Amsterdam; een geweldige stad waar je ontzettend veel kunt leren. Het motto van THDV - Wie zie jij? - is de rode draad door ieder evenement. Zo brengen we onze missie in de praktijk. De combinatie tussen een dag uit en bezoeken aan onze projecten blijkt al jaren lang een gouden combinatie.
- Wat gebeurt er bij slecht weer?
Het komt maar heel zelden voor dat wij een wandeling moeten annuleren vanwege het weer. We doen dit alleen als het stormt of heel hard vriest. Je krijgt in dat geval de avond van te voren uiterlijk om 20.00 uur bericht per telefoon.
- Kan ik geld terugkrijgen?
Wij geven geen geld terug. In geval van overmacht kunnen wij wel je boeking verplaatsen naar een andere datum. Neem in dat geval contact met ons op via de mail of app.
- Mijn trein komt iets later aan, kan de gids wachten?
Als je van tevoren weet dat je iets later arriveert dan de aanvangstijd van het evenement, laat dat dan aan de gids weten. Omdat we de rest van de groep niet te lang willen laten wachten, kan dit maximaal tien minuten zijn.
- Zijn de evenementen geschikt voor kinderen?
Dit verscheelt per evenement en staat bij ieder evenement vermeld. Het hang ook af van de interesse en spanningsboog van je kind. De evenementen 'Wie zie jij?' en 'Wallen' gaan (deels) langs de Wallen. We laten het aan jou over om te bepalen of je het daar met je kind al over wilt hebben.
- Waarom zijn de evenementen zo duur?
De één vindt het spotgoedkoop, de ander niet te betalen. THDV verdient niet aan de evenementen van Ontmoet Amsterdam Anders. We streven ernaar ze kostendekkend te laten zijn. De kosten gaan vooral zitten in personeel. Alle gidsen zijn goed opgeleid en worden als oproepkracht per uur betaald. Verder zijn er de kosten voor coördinatie, planning, lunches, websitebeheer, etc. etc. Over de evenementen dragen wij 21% BTW af.
- Kan ik mee in mijn rolstoel?
We willen heel graag dat je meegaat als je in een rolstoel zit! Wel vinden we dat we moeten waarschuwen voor de smalle stoepen en keitjes in Amsterdam. Onze gebouwen zijn niet allemaal rolstoelvriendelijk en er zijn geen rolstoeltoiletten, dus als je echt helemaal aan rolstoel gebonden bent, kan je helaas niet mee. Het spijt ons!
- Ik ben slecht ter been. Kan ik mee?
In meeste evenementen zit een flinke wandeling. Het aantal kilometers staat erbij. We houden zoveel mogelijk rekening met de snelheid van de groep, maar vragen je ook zelf een inschatting te maken of je het aankunt.
- Ik heb een dieet. Kan hier rekening mee worden gehouden?
Helaas zijn onze projecten niet ingesteld op dieetwensen. Als je bijvoorbeeld glutenallergie hebt of vegetariër bent, adviseren we je om zelf eten mee te nemen.
- Ik wil wandelen op een datum die er niet bij staat. Kan dit?
We plannen in de drukke maanden maart t/m juni en september t/m november minimaal drie wandelingen per week in waarvan altijd één op zaterdag. We doen dit zoveel mogelijk op verschillende dagen. Als je een datumverzoek hebt, mag je altijd mailen of appen, dan kijken we wat we kunnen doen. Of we een evenement in kunnen plannen heeft te maken met beschikbaarheid van gidsen en ruimtes.
- Ik kan pas na 9.00 uur vrij reizen. Kan de wandeling een half uur later beginnen?
Onze programma's zijn goed uitgebalanceerd; er is telkens een uurtje wandelen en dan koffie of lunch. Als we later beginnen komt het programma in de knel. Daarom kunnen we met dit soort wensen helaas geen rekening houden. Je kunt eventueel wel met de gids contact opnemen om te vragen of je op een later moment kunt aanhaken.
- Kan ik ook met een besloten groep komen wandelen?
Ontmoeting is een belangrijk onderdeel van de evenementen. Gedurende de dag ontstaan vaak mooie gesprekken tussen mensen die elkaar helemaal niet ken(d)en. Daarom - en ook omdat we ons aanbod zoveel mogelijk open houden zodat ook individuele wandelaars de mogelijkheid hebben om zich in te schrijven - houden we onze evenementen het liefst open. Mocht je echt graag een besloten dag hebben met je familie of vrienden, dan snappen we dat natuurlijk. Neem contact met ons op om te kijken wat we voor je kunnen doen.
- Ik ben plotseling verhinderd. Hoe meld ik mij af?
Als je kort van te voren (maximaal twee dagen) of op de dag van het evenement verhinderd bent, dan kan je dit laten weten aan de gids. Neem vervolgens contact met ons op via mail of app om je boeking te verplaatsen naar een andere datum.
- Ik heb een cadeaukaart gekregen en wil mij inschrijven voor een evenement. Hoe werkt dit?
Als je recent een cadeaukaart hebt gekregen in de huidige huisstijl van THDV kan je bij je boeking de daarop vermelde code invoeren. Het bedrag wordt dan automatisch van je boeking afgetrokken. Heb je een oudere cadeaukaart, stuur ons dan even een mail of WhatsApp met de datum waarop je wilt komen en dan maken wij het voor je in orde.
- Ik wil met een groep komen, hoe meld ik mij aan?
Je groep kan je gewoon aanmelden via het boekingssysteem, net als een individuele boeking. Je moet dan wel in één keer betalen voor de hele groep. Als dat niet handig voor je is, neem dan even contact met ons op, dan regelen wij dat je per factuur kunt betalen. De betaling moet twee weken voordat de wandeling plaatsvindt betaald zijn.